Inkasso

Våre inkassotjenester er kostnadsfrie for deg som kunde. Hvordan?

Det er fordi vi lever av det lovpålagte gebyret som skyldner skal betale.

Blir ikke inkassovarslet betalt innen forfall kan saken sendes til inkasso. Det vil da bli sendt ut en betalingsoppfordring. Betalingsoppfordringen kan tidligst sendes 14 dager etter at inkassovarselet er sendt og skal ha minimum 14 dagers betalingsfrist.

Vi vil prøve å nå kunden din per telefon med en vennlig påminnelse om kravet og forfallsfristen. Om kunden din har vanskeligheter med å få betalt, er vi behjelpelige med å nne alternative løsninger. Dette kan for eksempel være en nedbetalingsplan.

Om kravet ikke blir innfridd, vil vi sammen med deg som kunde komme med en anbefaling om vi skal bringe saken inn for rettsapparatet. Vi sørger da for å ta de korrekte rettslige tiltakene.

Fakturaadministrasjon

Vi følger opp fakturaer dere sender ut, og sender inkassovarsel på de som ikke blir betalt.

Vi har også mulighet til å fakturere på vegne av deg som kunde.

Frigjør enda mer tid ved å la oss ta hånd om dine fakturaer.

Ta gjerne kontakt med oss, så kan vi sammen finne frem til en løsning som er optimal for deg og din virksomhet.

Rådgivning

Vi tilbyr rådgivning i enkeltsaker, forbedring av rutiner o.l. Vi bistår gjerne med vår kompetanse dersom det er noe du ønsker å få oppklart.

Overvåkning

Er skyldneren midlertidig ute av stand til å gjøre opp for seg, kan det likevel være mulig å finne en løsning.

Fakturakrav har en foreldelse på 3 år, og gjeldsbrev har en foreldelse på 10 år. Begge disse fristene kan avbrytes, og Delta Inkasso AS sin overvåkning av skyldners status vil dermed øke muligheten for at du likevel får kravet ditt innfridd.

Kredittvurdering

Denne tjenesten er nyttig dersom du ønsker å danne et bilde av kundens betalingsevne, slik at risikoen for å selge varer eller tjenester uten å få betalt, minsker betraktelig.

Dere kontakter oss på e-post eller telefon, og vil umiddelbart få tilsendt resultat av kredittvurderingen på e-post.